بزرگ شدن پروستات در جوانی
نوشته شده توسط : رضا

چه عواملی بر بزرگ شدن پروستات تأثیر می گذارد؟

ژنتیک و وراثت نقش مهمی در بزرگ شدن پروستات در افراد جوان ایفا می کنند و عوامل محیطی مانند رژیم غذایی نیز می توانند بر ظاهر علائم تأثیر بگذارند. چاقی همچنین خطر ابتلا به سرطان پروستات را در جوانان افزایش می دهد. بزرگ شدن پروستات گاهی در اثر تورم غده پروستات ، معمولاً پس از عفونت یا التهاب ایجاد می شود.

 

اگر علائم بزرگ شدن پروستات در جوانان خفیف و ناراحت کننده نباشد و علائمی مانند تنگی مجرای ادرار ، سنگ مثانه یا سرطان وجود نداشته باشد ، درمان ممکن است تا بدتر شدن علائم مجاری ادراری به تعویق بیفتد.

چه داروهایی می توانند علائم بزرگ شدن پروستات را در مردان بدتر کنند؟

آنتی هیستامین ها مانند دیفن هیدرامین که برای درمان واکنش های آلرژیک استفاده می شود.

 

داروهای ضد تشنج مانند شبه افدرین که برای درمان سرماخوردگی استفاده می شود.

 

داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن

 

قرص های سرماخوردگی حاوی آنتی هیستامین ها و داروهای ضد تشنج هستند. بنابراین ، در بدتر شدن علائم نقش دارد.

بیماری بزرگ خوش خیم پروستات

خوب یا بد ، پروستات تنها بخشی از دستگاه تناسلی شما است که با افزایش سن به رشد خود ادامه می دهد ، احتمالاً به دلیل هورمون جنسی مردانه تستوسترون. بسیاری از مردان در 50 و 60 سالگی خود دچار بیماری به نام هیپرپلازی خوش خیم پروستات یا BPH می شوند.

 

هنگامی که پروستات بزرگ می شود ، این اندام می تواند به بافت اطراف حمله کرده و بر مجرای ادرار ، مثانه و مشکلات دستگاه ادراری فشار وارد کند. در موارد شدید ، پروستات می تواند مجرای ادرار را مسدود کرده و باعث احتباس ادرار شود. گزینه های درمانی زیادی برای این بیماری وجود دارد. از تغییر شیوه زندگی گرفته تا دارو و جراحی.

 

در صورت بزرگ شدن پروستات ، اورولوژیست (اورولوژیست) و اورولوژیست (متخصص اورولوژی ترمیمی) بهترین گزینه برای مشاوره و کمک هستند.

جلوگیری بیماری های پروستات

با انجام موارد زیر می توانید خطر بزرگ شدن پروستات را کاهش دهید:

 

یک رژیم غذایی سالم با مقدار زیادی میوه و سبزیجات انتخاب کنید. انواع میوه ها ، سبزیجات و غلات کامل بخورید. میوه ها و سبزیجات حاوی ویتامین ها و مواد مغذی زیادی هستند که می توانند به سلامت شما کمک کنند.

 

بیشتر روزهای هفته ورزش کنید. ورزش سلامت کلی شما را بهبود می بخشد ، به شما کمک می کند وزن خود را حفظ کنید و روحیه شما را بهبود می بخشد. سعی کنید بیشتر روزهای هفته ورزش کنید.

 

به وزن سالم برسید. اگر وزن فعلی شما سالم است ، سعی کنید با انتخاب یک رژیم غذایی سالم و انجام اکثر روزهای هفته آن را حفظ کنید. در صورت نیاز به کاهش وزن ، از پزشک خود برای یک برنامه کاهش وزن سالم کمک بگیرید.

اثرات یبوست بر پروستات

اگر احتقان در نوجوانان ادامه یابد ، می تواند منجر به عفونت پروستات شود و در نهایت بر کیفیت زندگی فرد تأثیر بگذارد. علائم مهم این بیماری شامل تکرر ادرار و نیاز به تخلیه فوری است که می تواند منجر به ماندن فرد در خانه شود. تکرر ادرار به معنی نیاز به ادرار کردن 1 تا 3 بار در ساعت است.

 

علائم دیگر شامل درد در لگن و اندام تناسلی و درد و سوزش هنگام ادرار می شود. شب ادراری یکی از بدترین علائم انسداد پروستات است و گاهی اوقات آنقدر شایع است که فرد در طول روز خسته و خسته به نظر می رسد.

 

بنابراین ، برای مردان جوان بسیار مهم است که در زندگی روزمره خود تغییراتی ایجاد کنند تا روند بهبودی تسریع شود. نوشیدن آب هر روز مجاری ادراری را تمیز می کند. کم آبی باعث ضخیم شدن ادرار و تحریک پروستات می شود و باعث انسداد پروستات می شود.

 

پروستاتیت احتقانی شدید در مردان باعث عفونت پروستات می شود که نیاز به دارو دارد. عفونت پروستات معمولاً توسط میکروب ایجاد نمی شود ، بنابراین مصرف آنتی بیوتیک ضروری نیست.

علائم غیرطبیعی پروستات را جدی بگیرید

وی گفت: بررسی راست روده و مقعد یکی دیگر از روش های تشخیص پروستات است. نشان دهید که پاسخ به موقع و دقیق فرد به معاینه و تشخیص یک پرچم قرمز است. مشکلاتی مانند بزرگ شدن کلیه ، نارسایی کلیه و باریک شدن ادرار از دیگر مشکلاتی هستند که نیاز به ارزیابی کامل پزشکی دارند.

درمان سرطان پروستات

 

درمان پروستاتیت حاد در جوانان صرفاً دارویی و پیشگیرانه است و در صورت شدیدتر شدن علائم باید از درمان های دیگر از جمله جراحی توسط متخصص استفاده کرد. برای سرطان های خوش خیم ، باید:

ممکن است مشکلات دیگری نیز وجود داشته باشد مانند: از دست دادن کنترل مثانه. همه جوانان این عوارض جانبی را در بدن خود نخواهند داشت ، اما پیش از این تصمیم گرفتند که چگونه با سرطان پروستات خود را کنار بگذارید یا برخورد کنید ، باید درباره آن ها با پزشک معالج خود صحبت کنید. این ریسک ها می توانند شما را به سمت درمان های دیگری هدایت کنند.

 

 

 

اولین اقدام برای کنترل بیماری پروستات در جوانان کدام است؟

 

 

در مرحله اول باید یک پزشک مناسب را برای خود انتخاب کنید.درمان سرطان در جوانان بسیار پیچیده باشد. باید در این مواقع یک تیم مراقبت های بهداشتی داشته باشند که باید به آن اعتماد کنند. باید دکتری را انتخاب کرد که در سرطان یا اورولوژی یا در هردو زمینه متخصص باشد. تا برای کنترل درمان در تمام زمینه ها نیاز به کمک حال باشید.





:: برچسب‌ها: بزرگ شدن پروستات در جوانی ,
:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: